Atenție: subiectul poate genera nivel ridicat de stres!

 

Catavencii-194-14_08-aprilie-2015-mic_15_pagenumber.001-1024x948.jpg        Catena este un lanț imens de farmacii (așa cum o spune de altfel și numele din latină ), un brand din industria farmaceutică de care toată lumea a auzit. De ce? Pentru că se folosesc de tipul de publicitate mecanicistă: se aleg anumite reclame numai pentru ca ele să devină ușor de memorat și să circule repede în mass media; se produce un adevărat bombardament publicitar => numele brandului ajunge să fie foarte cunoscut… și sloganul ” FARMACIA INIMII, CATENA”
Condiționarea comportamentală se asociază și cu behaviorismul (relația stimul –răspuns)…Oamenii intră la Catena fără să se gândească prea mult.

Consumatorul Catena este trecut de vârsta a doua și trăiește preponderent în mediul urban. Personal, cred că targetul este de 45+ pentru că este momentul în care apar problemele de sănătate, implicit consumul de medicamente frecvent. Brandul alege să fie reprezentat în spoturi de doi actori cu vârste de peste 50-60 de ani… Arhicunoscuții Stela&Arșinel, se produce astfel un transfer de identitate. De asemenea, consumatorii Catena sunt ușor de loializat atunci când campaniile îi au ca personaje principale pe actorii pe care îi îndrăgesc, actorii generației lor- Este o cale ușoară de a ajuta clientul să se identifice cu brandul și de a-i stabiliza încrederea.

descărcare (1).jpg

Campanii publicitare&marketing Catena:

Catena a avut îndrăzneala de a cuceri strada într-un fel sufocant și și-a injectat heraldica de brand pe tabla chioșcurilor de ziare, acolo unde pînă mai înainte tronau reclame la rețele de telefonie. Catena deține monopolul expunerii pe chioșcuri de ziare, ceea ce îl face cel mai vizibil brand din peisaj.

“Am observat însă că farmaciile Catena și-au găsit locul pe lîngă piețe agroalimentare, zone care atrag același target social cu risc de îmbolnăvire. Special pentru ei, marketerii Catena s-au gîndit la premii în cărucioare de piață (pentru un barem de cumpărături de douăzeci de lei)! Căruciorul branduit Catena, tîrît pe roți de-a lungul trotuarelor de către pensionari, e menit să participe la placement-ul stradal în mod inedit. “

Competitorii Catena pe piața locală, sunt lanțurile mici de farmacii, regionale, iar la nivel de țară (raportat la orașele mari) Dona, Sensiblu sau HelpNet.

Din perspectiva mea, cele mai cunoscute/catchy campanii de la Catena sunt cele cu spoturile în care se face endorsement și cu alte vedete (în plus, pe lângă destoinicii mai sus menționați)- vezi Cleopatra Stratan, Adrian Enache, Nico, Sebastian Papaiani.

 

„Vreau să trăiesc mai mult, vreau să nu mai strănut, o tabletă de iubire vă rooog. O doză de ceva, puterea de-a spera, sunt rețeta pentru viața taaa. FARMACIA INIMII CATENA.”

[Cântecelul ăsta e ca melodia aia comercială care nu îți place de nicio culoare, dar îți intră în cap! Are un catch căruia nu te poți opune… Am găsit un articol amuzant fix despre versurile astea -> https://ro.scribd.com/doc/97272595/Analiza-Campanie-de-Promovare-Pentru-Farmaciile-Catena] Se zice că publicitatea negativă e tot publicitate… cred că ăsta e secretul succesului Catena.

Catena şi Help Net sunt marile reţele de retail farmaceutic care au rămas pe profit în 2012, de 8 milioane euro şi, respectiv, 1,5 milioane euro, în timp ce Sensiblu şi Farmaciile Dona au trecut pe pierderi, reiese din datele analizate de MEDIAFAX.

Plus… http://www.wall-street.ro/tag/catena+crestere+vanzari.html

Deși endorsements-urile lor nu ne atrag, melodia lor ni se pare stresantă, iar umorul învechit, Catena își păstreză bine clienții și este prima în top în domeniul farmaceutic.

 Se află de asemnea în topul preferințelor consumatorilor în Top10 Retail, mai exact pe locul 4, după eMag, Dedeman și Altex.

surse:-http://www.catavencii.ro/fenomenul-catena-marketing-in-carucior/

-https://www.catena.ro/sanatate/stiri/catena-in-top-ul-celor-mai-puternice-100-branduri-romanesti-gala-brandro-2016

-http://www.wall-street.ro/tag/catena+crestere+vanzari.html


Leave a comment